Kulcsszó kutatás: szavak tesztelése.
Az általunk kiválasztott kulcsszavakat érdemes letesztelnünk egy keresőben is. Ez a lépés azért fontos, mert így tudunk meggyőződni arról, hogy az általunk kiválasztott kulcsszó egyáltalán hasonlít-e arra, amit meg szeretnénk ismertetni az emberekkel.
Láthatjuk, hogy a kulcsszavunkra, milyen tartalmak jönnek fel, milyen oldalak, konkurensek.
Lesznek olyan kulcsszavak, melyeket ilyenkor kihúzhatunk a listánkról, mert nem relevánsak nekünk vagy későbbi megcélzásra tesszük el.
A keresőkbe való beíráskor a Google ötleteket is adhat a keresőszó kiegészítésével, vagy a találati oldal alján elhelyezett kacsolódó kifejezésekkel, melyekre gyakran kerestek.
Kulcsszó kutatás: listáink finomítása
Ennél a lépésnél már jelentős mennyiségű kulcsszavunk van, melyekről eltudjuk dönteni, hogy milyen tartalmat igényelnek. Pl.: blogcikket, termékkategóriát vagy akár a hirdetésünk fő kulcsszava lehet.
TIPP: Ha kezdő honlapként szeretnénk cikkeket írni az oldalunkra, érdemes először a kisebb keresésű kulcsszavakat megcéloznunk, majd az egyre nagyobbak felé menni.
Kulcsszó kutatás: ismételjük időközönként.
A kulcsszó kutatás nem egyszeri folyamat, érdemes időközönként újra végigvinnünk ezt a folyamatot, mert új ötletek juthatnak eszünkbe, új termékkör, szolgáltatási lehetőség adódik a témánkra, ahogy fejlődik a piac.