Az online világ a részünkké vált, ha információra van szükségünk valamiről, valakiről. Ennek legegyszerűbb módja, ha kinyitjuk a keresőt, ami legtöbbször a Google, és beírjuk a keresett szót, kifejezést. Ekkor a Google egy találati listát dob ki nekünk oldalak százairól, melyeken az általunk keresett kulcsszót megtalálhatjuk. Ezekre kattintva már informálódhatunk is.
Google találati lista a seo szakember kulcsszóra:
Miből áll egy Google találati lista?
Mikor a kereső kiadja a találatokat arra kulcsszóra ami kerestünk, akkor a találati listában egy organikus vagyis természetes találatokból és áll fizetett hirdetésekből és minden oldal alján találhatjuk a további keresési ötleteket, melyekre az emberek legtöbben kerestek.
A fizetett találatok az Adwords fizetett hirdetési rendszeréből kerülnek ki.
Adwordsről bővebben itt olvashatsz.
Az organikus találatok, melyek akkor kerülnek ide mikor a Google a különböző algoritmusai alapján megfelelőnek találja a tartalmat a keresett kulcsszóra.
A keresőoptimalizálás és a SEO szakemberek az organikus elérések növelésén dolgoznak.
A találati lista változásai
Azt jó tudnunk, hogy a találati lista folyamatosan változik a kereséseink során. Nagyon sok tényező befolyásolhatja, hogy éppen mit ad ki eredményül:
- Földrajzi elhelyezkedésünk,
- Nyelvi beállításaink,
- Keresési előzményeink,
- Böngészőnk,
- Napszak, szezonális időszak,
- be vagyunk-e jelentkezve a fiókunkba.
Láthatjuk, hogy sok pillanati tényező befolyásolhatja az eredményeinket, így, ha szeretnénk a saját honlapunk egyes szavainak helyezéseit megtudni akkor azt a Google Search Console-ban vagy régebbi nevén Webmester eszközökben tudhatjuk meg.
SEO szakértő, SEO tanácsadó. Keresőoptimalizálás, honlapelemzés, honlapkészítés a fő szakterületem. Vállalkozásoknak segítek a keresőoptimalizálásban, hogy honlapjuk jobb helyezéseket érjen el a keresőkben. Emellett WordPress honlapok készítésével, szerkesztésével, weboldal optimalizálással foglalkozom.