SEOMAX – A SEO szakértő

SEOMAX - A SEO szakértő

Keresőoptimalizálás, SEO, honlapkészítés

SEO szövegírás lépései

SEO szövegírás vagy keresőoptimalizált szövegírás során honlapunk tartalmát bővítjük, olyan módon, hogy a látogatóknak és az internetes keresőknek is érdekes, releváns tartalmat állítunk elő. 

SEO szövegírás

Mit is jelent a SEO szövegírás?

A SEO szövegírás azt jelenti, hogy olyan tartalmat állítunk elő a honlapunkon, melyet nemcsak a látogatók, hanem a Google is szeretni fog. Ilyen keresőoptimalizált tartalmakkal tudunk a találati listák elejére kerülni, mellyel nagyobb tömegeket érhetünk el.

Fontos nekünk a SEO szövegírás?!

Ha keresőoptimalizált honlapot szeretnénk akkor az egyik alapja a SEO szövegírás, melyekkel olyan tartalmat érhetünk el, melyet szeret a Google és a látogató is.

A keresőoptimalizálási folyamat hosszú távú folyamat, mely során a beállítások mellett a tartalmak előállítása is fontos. Nagyon sok honlap tulajdonos ezért ehhez szakembert foglalkoztat, aki biztosítja a folyamatos tartalomgyártást. Viszont jó tudni, hogy ez nincs ingyen, és nem mindig engedhetik meg maguknak a cégek szövegíró alkalmazását.

Így, ha szeretnél tartalmakat gyártani a honlapodra, akkor legalább alapszinten érdemes ezt elsajátítani.

Nézzük meg a SEO szövegírás 5+1 egyszerű lépését

Tartalomírás sok honlaptulajdonos számára nem egyszerű feladat, pedig ha megtanuljuk a SEO szövegírás alapjait, egyszerű lépéseit akkor egy kis gyakorlással könnyen tudunk kereső optimalizált cikkeket, tartalmakat előállítani.

SEO szövegírás lépései:

1. Kulcsszóra írt tartalom

Első és legfontosabb, hogy mielőtt belekezdünk bármilyen cikk írásába, határozzuk meg, hogy melyik kulcsszóra szeretnénk megírni a cikkünket. Kulcsszavunk meghatározása azért fontos, hogy szem előtt tartsuk miről akarunk írni, ne csapongjunk a témák között. Kulcsszókutatás lépéseit itt olvashatod.

2. Vázlat elkészítése

Mielőtt elkezdjük megírni a tartalmat, mindenképp gondoljuk végig, hogy mit szeretnénk leírni, mit szeretnénk elmondani az olvasóinknak.

3. Szöveg megírása

A szövegírási rész talán a legnehezebb része – sokan ezt gondolják. De ha tudjuk, hogy miről akarunk írni, készítettünk vázlatot akkor sokkal könnyebb megírni egy szöveget, mint gondoljuk. A szövegírás pont az a folyamat, mely gyakorlással egyre könnyebbé válik, egyre gördülékenyebb lesz.

SEO szövegírás során pár dologra figyeljünk:

      • Megfelelő hosszúságú tartalmat írjunk – ez a bűvös 300 szó, mely csak egy irányszám, de ezt érdemes szem előtt tartanunk.
      • Érdekes, egyedi szöveget írjunk – de ne másoljunk másokat!
      • Kulcsszavakat többször említsük.
      • A kulcsszóról szóljon a tartalom, ne csapongjunk a témák között.

4. Látványos tartalom – tördelés, képek, videók

Mit is jelent ez? Gondoljunk bele, mint olvasó, hogy mi milyen szövegeket szeretünk olvasni legyen az online vagy offline (újság, magazin, könyv) tartalom.
Olyan tartalmat, ami megfelelően van tördelve, átlátható, vannak benne képek, kiemelések. Nagyon sokszor nem olvasunk el szóról szóra mindent, hanem csak átfutjuk, hogy tudjuk miről szól. Ez kifejezetten igaz az online tartalmak olvasásánál és nem utolsó sorban a SEO szövegírásnál.

Mik is ezek a “látványelemek” a SEO szövegírásban:

    • Szöveg tagolás: Használjunk címsorokat, kiemeléseket. A címeket, ne csak vastag vagy dölt betűvel, hanem úgynevezett html (címsor) tagokkal lássuk el, használjunk listákat – html listákat. (Szövegformázásról bővebben ebben a ITT olvashatsz.)
    • Rövidebb, ne túl hosszú bekezdéseket, mondatokat.
    • Használjunk képeket, videókat az oldalon, melyek szintén segítik a szöveg tagolását.

5. Technikai beállítások – title, meta description, linkek

A technikai beállítások szintén fontos része a SEO szövegírásnak. Ezekkel a beállításokkal, erősíthetjük a tartalmunk az internetes keresők számára és segíthejük az olvasóinkat is a cikk megtalálásban, a mondandónk megértésében.

Na de nézzük, mik is ezek:

  • Title: Ez a cikk címe. Nem csak egy jól kitalált szöveg kell, hogy legyen, de érdemes 50-70 karakteresnek lennie és mindenképp szerepeljen benne a kulcsszó, melyre a cikket írtuk.
  • Meta description: Ez a szöveg, mely a találati listában megjelenik, így érdemes egy ütős, kattintásra ösztönző marketing szöveget írnunk ide. Amit érdemes betartanunk: 120-155 karakter hosszú legyen és tartalmazza kulcsszavunk.
  • Használjunk linkeket a tartalmunkban, melyek a saját oldalainkra vagy más a tartalomhoz szorosan kapcsolódó tartalomra vezeti át olvasóinkat.

5+1. Publikáld!

Ez így elég mókás az utolsó pontnak, de igen is fontos része a SEO szövegírásnak. A szövegírást gyakorolni kell, és eleinte nem lesz tökéletes, de ezzel nem szabad foglalkozzunk, a lényeg az, hogy publikáljunk.

Ne akarj elsőre tökéleteset írni!

Majd a következő cikknél hidd el egyre jobb leszel. A szövegírást meg kell tanulni, gyakorolni kell. Hidd el senki nem írt még elsőre tökéletes tartalmat sehova!

Ilyen egyszerű a SEO szövegírás?

Az alapok ilyen egyszerűek! Ez a tudás elég arra, hogy elkezdj a honlapodon tartalmat generálni, olyan tartalmat ami a SEO szövegírás alapjait tartalmazza és látogatókat vonz be az oldalaidra.

De mindenképp tudnod kell, hogy egy folyamatos keresőoptimalizált tartalom előállítása ennél bonyolultabb, összetettebb folyamat. 

Mi az amit semmiképp ne csinálj a szövegírás során!

  • Ne másold le mások oldalát!
  • Ne használj illegális képeket, videókat!
  • Ne csak kulcsszavakból álljon az oldalad!
  • Ne a keresőnek akarj tartalmat írni, hanem az embereknek!
  • Ne félj belekezdeni!

SEO szakértő, SEO tanácsadó. Keresőoptimalizálás, honlapelemzés, honlapkészítés a fő szakterületem. Vállalkozásoknak segítek a keresőoptimalizálásban, hogy honlapjuk jobb helyezéseket érjen el a keresőkben. Emellett WordPress honlapok készítésével, szerkesztésével, weboldal optimalizálással foglalkozom.

Szólj hozzá!

Pin It on Pinterest

Share This