SEOMAX – A SEO szakértő

SEOMAX - A SEO szakértő

Keresőoptimalizálás, SEO, honlapkészítés

Meta description szerepe, jelentősége

A meta description vagy magyarul meta leírás, ami nem jelenik meg a honlapunkon, mégis fontos eleme a keresőoptimalizálásnak. Ez a leírás jelenik meg a keresőkben a cím és az URL alatt, így nagyon fontos marketing eszköz, hogy az embereket az oldalunkra való kattintásra ösztönözzük.

Hol találjuk meg a meta descriptiont?

  • A keresőben az organikus találatoknál az aloldal címe (title) és a weboldal címe (URL) alatt.
  • A honlap forráskódjában, mivel ez egy HTML elem.

    Ebben a formában kell keresnünk:

    <meta name=”description” content=”Itt található a meta description vagy magyarul meta leírás.”>

  • Közösségi médiákban a megosztásakor itt található.

Miért fontos nekünk a meta description?

Bár azt mondják, hogy a mai keresőoptimalizálás során, már nincs akkora jelentősége, de több szempontból fontos nekünk:

  • Google számára: A Google a mai napig nézi, hogy mi található a meta leírásban, mivel a Google robotok a meta leírásból ismerik meg az oldalunk tartalmát, itt keresnek először kulcsszavakat.
  • Felhasználók számára: Ezzel találkozik először a találati listában az interneten böngésző felhasználó. Ez a szöveg található a keresőben az oldal címe (title) alatt. Itt van lehetőség 1-2 mondatban eladni az oldalunk tartalmát, itt tudjuk meggyőzni a böngésző embereket a kattintásra.

Miért kell jól megírnunk a meta leírást?

Röviden: Ez egy marketing szöveg, ez az első reklám, amivel eladjuk az oldal tartalmát!

Meta description fő technikai jellemzői

  • Maximum 156 karakter dátummal, dátum nélkül 140 karakter hosszú. Ha ennél hosszabb a Google levágja és három pontot tesz a végére.
  • Minimum 100-110 karakter, ez alatt a Google kiegészíti, ami nem minden esetben szerencsés.
  • Minden aloldal esetén egyedi legyen.
  • Minden esetben tölteni kell!
  • Kulcsszó mindenképp legyen benne, lehet ragozott alakban is.

Vevőcsalogató meta leírás 8 szabálya!

    1. Figyelemfelkeltő

      Mivel ez egy marketing szöveg, próbáljunk meg úgy irni, hogy ne egy legyen a sok közül, hanem kitűnjön a tömegből. Lehet valamilyen titok, tudás ígérete, vagy webshop esetén ingyen házhozszállítás, plusz garancia, akció megfogalmazása ebben a leírásban.

    2. Cselekvésre ösztönöz

      Használjunk cselekvésre ösztönző szavakat, igéket. Általában a cselekvésre ösztönző szavak, mint például a Töltsd le!, Rendeld meg itt!, vagy Tudd meg! Ezek a mondatok az emberek nagy részénél működnek, ösztönösen kattintanak.

    3. Passzoljon az aloldal tartalmával!

      Egyik legfontosabb, ha vásárlóinknak, az embereknek írjuk a tartalmainkat akkor a meta leírásban se írjunk le olyat, ami nem igaz az aloldalunk tartalmára. Az emberek nem szeretnek csalódni, könnyen elvesztik a bizalmukat egy oldallal, honlappal szemben, így később sem fognak kattintani ránk. E nem engedhetjük meg magunknak, ha sikeres weboldalt akarunk létrehozni ebben a mai online világan.

    4. Tartalmazza a kulcsszót!

      A tartalmunkhoz választott kulcsszó mindenképp legyen benne. Lehetőleg az első felében, vagy akár azzal is kezdődhet a meta leírásunk. Lehet ragozott formában is ellentétben a titlevel.

    5. Egyedi legyen!

      Fontos, hogy minden oldalon egyedi legyen. Ez általában a webshopok esetében lehet nehézkes, több száz hasonló terméknél. Itt általában egy sablont alkalmaznak, ahol az adott termék neve, jellemzője cserélődik. Láthatjuk, hogy pár szó kicserélésével, már egyedivé tehetjük. Ne másoljuk le teljesen a konkurenciánk meta leírását, próbáljunk meg egyediek lenni, a saját tartalmunkhoz igazodni.

    6. Legyen kitöltve!

      Ha nincs kitöltve, a Google az aloldal tartalmából fogja kiegészíteni és ez sokszor értelmetlen leírás lesz.

    7. Technikai követelmények betartása.

      A meta descriptionnek pár technikai követelménye van, melyet érdemes betartanunk, ha azt szeretnénk, hogy a látogatók mellett a Google is szeresse az oldalunkat.

    8. Közösségi média egyediség

      A meta descriptionnak egyedi szövegezést adhatunk a közösségi médiákban való megjelenéshez megosztások során. Alkalmazzuk, ha szükséges! Egyébként az eredeti meta leírásunkat jeleníti meg.

Hol lehet beállítani a meta descriptiont? Milyen bővítménnyel a legegyszerűbb?

Mivel ez egy html elem, így beállítható az oldal forráskódjában is, de ez egyrészt körülményesebb, másrészt az oldal felhasználóinak 90 %-ka nem szeret kódokkal bíbelődni. Ezért legkönnyebb egy megfelelő bővítmény feltöltése az oldalunkra.

Ma legtöbben a YOAST SEO és All in One SEO Pack wordpress bővítményt használják. Ezek talán most a legkomplexebb, legegyszerűbb pluginok, melyeket tudunk erre a célra használni.

YOAST SEO bővítményben:

All in One SEO Pack bővítményben:

Ezek a beállítások minden oldal, bejegyzés alján megtalálhatók, mikor szerkesztjük a tartalmunkat. Jól láthatjuk, hogy hasonlóan beállításokat tartalmaz a két bővítmény. 

Mindkét bővítmény segítséget ad, hogy a meta leírásunk, az oldal címünk megfeleljen a technikai követelményeknek.

Ezeken kívül a YOAST SEO bővítmény plusz segítségeket is ad a tartalmunk megírására vonatkozólag, mint pl. kulcsszósűrűség, fontosabb html elemek jelenléte, kimenő és bejövő linkek stb.

Sok más hasonló bővítmény található, az elvi működésük, lehetőségeik hasonlók.

Mi van, ha nem jelenik meg a meta leírásunk?

Valószínű valamilyen technikai követelményt nem tartottunk be, lehet túl rövid, nincs benne a kulcsszavunk, vagy nincs összhangban a tartalmunkkal a Google szerint.

Érdemes több változatot kipróbálnunk, tesztelnünk az oldalainkon, majd a jól bevált meta leírásból akár sablont készítenünk.

Összegezve a meta description jelentőségét

Egy jól megírt meta leírással, nemcsak a Google robotoknak mondjuk el, hogy mi van az aloldalunkon. Hanem talán ennél fontosabb, hogy az interneten böngésző embereknek is sikerül a figyelmét felkelteni a termékünk, szolgáltatásunk vagy információink iránt. Így növelhetjük az organikus keresőkben az átkattintási arányunk, amivel növeljük vásárlóink számát is!

SEO szakértő, SEO tanácsadó. Keresőoptimalizálás, honlapelemzés, honlapkészítés a fő szakterületem. Vállalkozásoknak segítek a keresőoptimalizálásban, hogy honlapjuk jobb helyezéseket érjen el a keresőkben. Emellett WordPress honlapok készítésével, szerkesztésével, weboldal optimalizálással foglalkozom.

Szólj hozzá!

Pin It on Pinterest

Share This