SEOMAX – A SEO szakértő

SEOMAX - A SEO szakértő

Keresőoptimalizálás, SEO, honlapkészítés

Kulcsszó kutatás lépései

Kulcsszó kutatás a marketing tevékenységünk első pontja, mely során meghatározzuk milyen szavakra szeretnénk építeni a marketingünket.

Kulcsszavak kutatása során megkeressük azokat a szavakat, melyek leginkább jellemzőek az általunk értékesített termékekre, szolgáltatásokra vagy blogunkra.

Kulcsszó kutatással megtalálhatjuk azokat a szavakat, kifejezéseket, melyekre az emberek többsége keres az internetes keresőkben.

Kulcsszó kutatás 5 egyszerű lépése

  1. Kulcsszó kutatás: Először írd össze az ötleteid.

Ez a feladat a legelső, mellyel összeszedjük azokat szavakat, amik az eszünkbe jutnak a tevékenységünkről, termékeinkről. Itt segítséget kérhetünk, vevőinktől, partnereinktől is. Kérdezzük meg őket!

Ezt legegyszerűbb egy sima papírlapon vagy egy üres Excel táblázatban összeírni. Nyugodtan írj össze 50-100 szót!

  1. Kulcsszó kutatás: kulcsszó tervező használata.

Amikor már nem jut eszünkbe több jellemző kulcsszó, vagy kifejezés, akkor érdemes egy kulcsszótervező programot segítségül hívni. melyekben plusz keresőszó ötleteket, szinonimákat kaphatunk.

Erre a legjobb választás a Google Adwords Kulcsszótervezője mely ingyenesen használható.

Google Adwords használatához, egy kis segítséget itt olvashatsz.

Hasonló kulcsszó kereső a Keywordtool.io.

Ez a kulcsszó tervező ingyenes verzió használata esetén, leginkább abban fog segíteni, hogy az általunk beírt kulcsszavakat kiegészíti más szavakkal, melyekre keresnek az emberek. Fizetős verzióban már láthatók a keresési volument is,

Keyword Tool kulcsszótervező
Kulcsszó keresés keresők szerint lehetséges
Keyword Tool kulcsszótervező
Kulcsszó találatok, adatok csak fizetős verzióban elérhetők.

 

Übersuggest.io kulcsszó kereső. Ez a kereső hasonló az előzőekhez, hasonló találatokat hoz ki nekünk. Ennek előnye, hogy itt beállíthatjuk, hogy milyen típusú keresési forrásokat adjon ki. Pl. Web, kép, videó, recept stb.

Übersuggest kulcsszó kereső
Kulcsszó keresés típus szerint lehetséges
Übersuggest kulcsszó kereső
Kulcsszó ötletek ABC sorrendben

Ekkor az eddig összeírt ötleteinket beírhatjuk a keresőbe és így újabb ötleteket találunk itt. Az itt talált kulcsszavakat érdemes egy Excel táblázatba kimásolni, hogy válogathassunk közülük a későbbiek során is.

  1. Kulcsszó kutatás: szavak tesztelése.

 Az általunk kiválasztott kulcsszavakat érdemes letesztelnünk egy keresőben is. Ez a lépés azért fontos, mert így tudunk meggyőződni arról, hogy az általunk kiválasztott kulcsszó egyáltalán hasonlít-e arra, amit meg szeretnénk ismertetni az emberekkel.

Láthatjuk, hogy a kulcsszavunkra, milyen tartalmak jönnek fel, milyen oldalak, konkurensek.

Lesznek olyan kulcsszavak, melyeket ilyenkor kihúzhatunk a listánkról, mert nem relevánsak nekünk vagy későbbi megcélzásra tesszük el.

A keresőkbe való beíráskor a Google ötleteket is adhat a keresőszó kiegészítésével, vagy a találati oldal alján elhelyezett kacsolódó kifejezésekkel, melyekre gyakran kerestek. 

  1. Kulcsszó kutatás: listáink finomítása

Ennél a lépésnél már jelentős mennyiségű kulcsszavunk van, melyekről eltudjuk dönteni, hogy milyen tartalmat igényelnek. Pl.: blogcikket, termékkategóriát vagy akár a hirdetésünk fő kulcsszava lehet.

TIPP: Ha kezdő honlapként szeretnénk cikkeket írni az oldalunkra, érdemes először a kisebb keresésű kulcsszavakat megcéloznunk, majd az egyre nagyobbak felé menni.

  1. Kulcsszó kutatás: ismételjük időközönként.

A kulcsszó kutatás nem egyszeri folyamat, érdemes időközönként újra végigvinnünk ezt a folyamatot, mert új ötletek juthatnak eszünkbe, új termékkör, szolgáltatási lehetőség adódik a témánkra, ahogy fejlődik a piac.

Láthatjuk, hogy nem bonyolult folyamat a kulcsszó kutatás, leginkább józan észre, egy kis gondolkodásra van szükség hozzá. Szánjunk rá időt, már a honlapunk felépítése előtt, vagy ha már működő oldalunk van, mindenképp használjuk a kulcsszó kutatás eredményeit a marketing tervünk összeállítása során is!

Gondolom nem kell mondanom, hogy mit sem ér az alapos kulcsszó kutatás, ha nem kezdjük el felépíteni a honlapunkat a kulcsszavaink segítségével.

SEO szakértő, SEO tanácsadó. Keresőoptimalizálás, honlapelemzés, honlapkészítés a fő szakterületem. Vállalkozásoknak segítek a keresőoptimalizálásban, hogy honlapjuk jobb helyezéseket érjen el a keresőkben. Emellett WordPress honlapok készítésével, szerkesztésével, weboldal optimalizálással foglalkozom.

Szólj hozzá!

Pin It on Pinterest

Share This