SEOMAX – A SEO szakértő

SEOMAX - A SEO szakértő

Keresőoptimalizálás, SEO, honlapkészítés

Keresőoptimalizálás alapok

A mai online világban sokat lehet hallani a keresőoptimalizálásról vagy SEO-ról. Miről is szól, mire való a keresőoptimalizálás a honlapok világában az online megjelenésben. Nézzük meg a keresőoptimalizálási alapokat, mit jelent, milyen fő területei vannak és mit értünk alattuk.

Keresőoptimalizálás alapok: SEO fogalma

A keresőoptimalizálás egyet jelent a SEO-val. Angolul a SEO, Search Engine Optimalization, amely azt a folyamatot jelenti, mikor a weboldal tartalmát úgy alakítjuk, hogy a keresési oldalakon egyes kulcsszavakra minél előbb helyezkedjenek el a weboldal egyes oldalai, termékeink, bejegyzéseink.

Mit is jelent ez a weboldal tulajdonosoknak a keresőoptimalizálás?

Mondjuk van egy olyan oldalunk ahol kerti faházak építésével foglalkozik, akkor a célunk, hogy minél több vásárlónk legyen ebben a témában. Így az oldalunkat akkor fogják minél többen megtalálni, és rákattintani, ha pl. a kerti faház, faház árak, faház építés kulcsszavakra a keresőben minél előbb helyezkedünk el. Ezt érhetjük el a keresőoptimalizálással vagyis a SEO-val.

Keresőoptimalizálás alapok - Miért a Google?

Magyarországon és még sok más országban is Google keresőoptimalizálásáról írnak mindenhol. Ez azért van, mert jelenleg a Google a legerősebb a keresőmotorok tekintetében. Hazai viszonylatban is 97 %-ban a Google-t használják az emberek a leggyakrabban. (Internetes keresőkről bővebben ebben a cikkemben olvashatsz.) Így ebből teljesen érthető, hogy legelőször neki akarunk megfelelni keresőoptimalizálás terén.

Keresőoptimalizálás alapok: 3+1 fő területe

A keresőoptimalizálást 3 fő csoportra oszthatjuk, melyekkel segíthetjük az eredményeinket.

Keresőoptimalizálás alapok: Technikai SEO

A technikai SEO-val alapozzuk meg a honlapunk működését és a többi SEO területet.  Ide tartozik az oldal indexelhetősége, gyorsasága, mobilbarát felépítése stb.

Keresőoptimalizálás alapok: On-site SEO, On-page SEO vagy tartalmi SEO

Ha legegyszerűbben akarjuk leírni, hogy miről szól akkor ez a terület a tartalomról, szövegírásról, a megfelelő kulcsszavakról szól.

Az on-site seo során a honlapunkon leginkább a tartalmi elemeket optimalizáljuk a keresők számára. Ezek az elemek a következők:

  • Kulcsszavak, keresési kifejezések megtalálása,
  • URL-k rendberakása,
  • Oldalak címe (title) optimalizálása,
  • Meta leírások (meta description) optimalizálása,
  • Tartalmak – aloldalak, blogok szöveges tartalmának optimalizálása,
  • Képek, média elemek optimalizálása.

Talán ez a legnagyobb terület, ez a legnagyobb munkaigényű feladat.

Keresőoptimalizálás alapok: Off-site SEO, Off-page SEO

Ez a terület a linképítéssel foglalkozik. Ezek a linkek akkor a legjobbak, mikor értékes és tartalmunkhoz releváns oldalakról származnak. A Google értékeli azokat az oldalakat, melyekre megfelelő mennyiségű és minőségű hivatkozás van, mivel úgy véli ezek az oldalak értékesek az embereknek. ( Az utóbbi pár évben már a mennyiség helyett a minőségi tartalom számít igazán)

Ezek a linkek, hivatkozások több helyről érkezhetnek:

  • Honlapokról,
  • Közösségi médiából,
  • Link megosztó oldalakról.

A Google közel 200 mérési szempontot használ ahhoz, hogy a honlapokat rangsorolja, így az egyes SEO feladatok ezek erősítését teszik lehetővé.

A honlapunk keresőoptimalizálását mi is elvégezhetjük, de megbízhatunk erre egy SEO szakembert is. Itt általában két nagyobb csomaggal találkozhatunk. Az egyik egy SEO elemzés, a másik hosszabb távú havi SEO szolgáltatás és ezeknek a részterületeit is igénybe lehet venni, mint például kulcsszókutatás, linképítés, szövegírás stb.

Az egyszeri SEO elemzés keretében a szakember átvizsgálja a honlapot és javaslatokat, megoldásokat ad ahhoz, hogy az oldalunkon mit érdemes változtatni, bővíteni a fent leírt seo területeken. Ez az elemzés által a honlapunk keresőoptimalizáltabb lesz, ezáltal az eredmények rohamosan javulnak majd.

Havi díjas keresőoptimalizálási szolgáltatás során az elemzés nem egy egyszeri szolgáltatás, hanem hónapról hónapra javítja az eredményeket azáltal, hogy folyamatosan javítja az eredményeket, bővíti a tartalmat.

Keresőoptimalizálás alapok: Keresőoptimalizálás és stratégia?!

A keresőoptimalizálás területei közé nem sorolt fontos terület még a SEO stratégia. A SEO stratégia nem tartozik „hivatalosan” a SEO 3 területébe, viszont elengedhetetlen része annak, hogy a honlapunkon elvégzett keresőoptimalizálás hosszútávon működjön, és folyamatosan eredményeket hozzon.

Nagyon sokan itt rontják el a keresőoptimalizálást, hogy nem készítenek stratégiát, hanem csak egy két dolgot ad-hoc jelleggel megváltoztatnak, egy-két szimpatikus tartalmat megírnak. Az eredmények így elmaradnak, vagy nehezen indulnak be.

Nagyon fontos, hogy ha hosszú távú eredményeket akarunk, akkor mindenképp stratégiát, tervet kell készítenünk a keresőoptimalizálási folyamatunkhoz.

Keresőoptimalizálás alapok: Kinél lehet eredményes a SEO

A keresőoptimalizálási folyamat nem mindenkinek való, vagy nem mindenki tud vele azonosulni ezért az eredmények is változók lehetnek.

Pár pontban összeszedtem mikor érdemes belekezdened akár önállóan, akár SEO szakember segítségével.

Kinek való a keresőoptimalizálás

  • Tudod, hogy a SEO hosszútávú folyamat
  • Tudod, hogy a keresőoptimalizálásba munkát kell belerakni
  • Tudod, hogy a SEO hosszú távú befektetés, és nem hirtelen megoldás
  • Nem csak a link építésben hiszel
  • Saját domainen működő oldalad van
  • Hajlandó vagy változtatni az oldaladon a sikerért
  • Hajlandó vagy tartalmat építeni a honlapodra
  • Nem hirtelen eredményt vársz
  • Hiszel a megfelelő tartalom erejében
  • Nem az első helyezésért, hanem a nagyobb, relevánsabb látogatókért keresőoptimalizálsz

Kinek nem való a keresőoptimalizáláss

  • Ingyenes aldomained van valamelyik blog szolgáltatónál (valaki.blog.xy)
  • Azt gondolod a SEO egy kapcsoló amit átkapcsolunk és kész a keresőoptimalizálás
  • Hirtelen eredményt akarsz és nem vagy hajlandó dolgozni érte
  • Nem hiszel a tartalommarketingben, úgy gondolod tartalom nélkül is van siker
  • Elavult oldaladon nem akarsz változtatni
  • Azt gondolod a SEO már kiment a divatból
  • Nem akarsz hosszútávon gondolkodni, és stratégiát kialakítani
  • Csak a linképítésben látod a sikert
  • Csak a fő kulcsszavad első helye érdekel

Ha ezek után szeretnél bővebben olvasni a keresőoptimalizálásról, akkor nézd meg a keresőoptimalizálási cikkeim, amik segíthetnek, hogy számos dolgot megérts vagy meg tudj csinálni a honlapodon, amik segíthetik az eredményeid.

Ha nem szeretnéd egyedül csinálni a keresőoptimalizálást a honlapodnak, hanem rábíznád SEO szakemberre, akkor nézd meg az általam kínált SEO szolgáltatásokat és írj bátran ha valamelyik megtetszett közülük.

SEO szakértő, SEO tanácsadó. Keresőoptimalizálás, honlapelemzés, honlapkészítés a fő szakterületem. Vállalkozásoknak segítek a keresőoptimalizálásban, hogy honlapjuk jobb helyezéseket érjen el a keresőkben. Emellett WordPress honlapok készítésével, szerkesztésével, weboldal optimalizálással foglalkozom.

Szólj hozzá!

Pin It on Pinterest

Share This