SEOMAX – A SEO szakértő

SEOMAX - A SEO szakértő

Keresőoptimalizálás, SEO, honlapkészítés

Átkattintási arány vagy CTR jelentése

Az átkattintási arány jelentése

Az átkattintási arány vagy angolul Click Through Rate, melyet röviden CTR-nek neveznek. Ez egy arányszám, mely megmutatja, hogy megtekintésenként hányszor kattintanak az emberek az adott hirdetésre, cikkre.

Az átkattintási arányszámot leginkább a hirdetések mérésére használják, ez mutatja meg az adott hirdetés hatékonyságát.

Az átkattintási arány számolása

Az átkattintási arányt nagyon egyszerűen ki lehet számolni. Egyszerűen el kell osztani a megjelenések számát a kattintások számával. Pl. 12 darab a kattintások száma, 100 darab megjelenéshez, akkor 12/100=0,12 melyet megszorzunk 100-al és megkapjuk a 12%-os eredményt. 

Átkattintási arány számolása
Átkattintási arány számítása

Miért fontos ez nekünk az átkattintási arány a keresőoptimalizálásban?

Keresőoptimalizálás során az a célunk, hogy az organikus találati listában minél előrébb kerüljünk egy-egy kulcsszóra.

Miért is fontos akkor nekünk az átkattintási arány?

Az itt látható diagramon jól lehet látni, hogy az egyes pozíciók, milyen átlag kattintásokat érnek el.

Átkattintási arány az organikus találatokban
Forrás: https://www.advancedwebranking.com

Átkattintási arány értékek számokban:

  • 1.hely: 38,36 %
  • 2.hely: 19,23 %
  • 3. hely: 11,22 %
  • 4. hely: 7,5 %
  • 5. hely: 5,34 %
  • 6. hely: 4,02 %
  • 7. hely: 3,12 %
  • 8. hely: 2,5 %
  • 9. hely: 2 %
  • 10. hely: 1,74 %

Második oldal (11-20. hely) teljes kattintás: 18,47 %

Ezekből a számokból jól látható, hogy mennyi összefüggés van a találati lista elhelyezkedése és a kattintások között.

Viszont azt is tudnunk kell, hogy ennyire nem fekete és fehér az átkattintási arány nagyban függ a keresett témakörtől, márkanévtől stb. Itt egy átlagos keresési helyezéseket mutattam be, melyben több tízezer szó átlagát vették alapul.

Sőt nagyon sok esetben észrevehető, hogy hiába kerül valaki az első helyre a találati listában, attól még nem feltétlen kattintanak az emberek a cikkre.

Mivel tudunk hatni a kattintásokra a SEO-ban?

Miután a cikkünk bekerült az organikus találatok elejére, akkor a kattintások ösztönzése a célunk, melyeket az alábbi módokon segíthetjük.

  • Meta title: Egy megnyerő, figyelemfelkeltő címmel.
  • Meta description: Figyelemfelkeltő leírással, melyre az emberek rákattintanak. 

Célunk mindenképp az kell, hogy legyen, hogy ne csak a keresőnek írjunk megfelelő szöveget, hanem a vásárlóknak is, mivel az ő kattintásaik a fontosak nekünk.

Leegyszerűsítve a kattintások számának növekedésével a vállalkozásunk bevételét is növelni tudjuk.

Hol találkozhatunk a CTR-el?

Az átkattintási arány számot leginkább a marketing területén használják. Ezzel mérik a hirdetések hatékonyságát, nézzük meg ezeket:

Adwords hirdetéskezelőben

A Google Adwords hirdetéseknél találkoznak legtöbben a CTR mutatóra. Az átkattintási arány segítségével tudjuk mérni, hogy mennyire sikeresek a hirdetéseink, mert hiába jelenik meg sokszor egy hirdetésünk, ha nem kattintanak rá az emberek.

Facebook CTR gomb

A Facebook hirdetésekben is beszélünk CTR arányról, bár itt kicsit másképp vagy többféleképpen számolhatunk, mivel itt nem mindegy, hogy egy hirdetés a hírfolyamban vagy a jobb oldali hirdetés sávban jelenik meg. 

SEO szakértő, SEO tanácsadó. Keresőoptimalizálás, honlapelemzés, honlapkészítés a fő szakterületem. Vállalkozásoknak segítek a keresőoptimalizálásban, hogy honlapjuk jobb helyezéseket érjen el a keresőkben. Emellett WordPress honlapok készítésével, szerkesztésével, weboldal optimalizálással foglalkozom.

Szólj hozzá!

Pin It on Pinterest

Share This